Site menu
Search
Site friends
Our poll
Koks jūsų motociklo variklio darbinis tūris?
Total of answers: 514
Saturday, 2024-04-27, 7:05 AM
Welcome Guest | RSS
Main | Registration | Login
Apie Moto
Login form
Kaip jūs įsivaizduojate Harley-Davidson? Kai išgirstate šį pavadinimą, tikriausiai į galvą ateina kelios asociacijos:

• Firma, gaminanti motociklus
• Motociklai, gaminami firmos
• Firmos gaminamus produktus gaubianti istorija ir tradicijos
 
Yra ir dar kai kas – Harley-Davidson aura. Vieni tai vadina Harley-Davidson manija, kiti Harley-Davidson kultūra. Jei jums sunku tai suprasti, pabandykite įsivaizduoti: kasmet šimtai tūkstančių Harley-Davidson fanų renkasi miestuose kaip Sturgis, Pietų Dakota (rugpjūtis), Myrtle Beach, Pietų Karolina (gegužė) ir Daytona Beach (kovas) visai savaitei šventimo, linksminimosi ir technikos demonstravimo. Šie žmonės atkeliauja ant savo motociklų šimtus, o gal net tūkstančius mylių kad galėtų dalyvauti.
 
Skirtingai nuo kitų motociklų rūšių, Harley-Davidson turi kažką. Tai galėtų būti paprasčiausiai didelio V-2 variklio garsas, besiveržiantis iš tiesioginio išmetimo vamzdžių – tai akcentuojama ne viename filme. Bet mes manome kad Harley turi daugiau nei tai. Jei norite, galite tai vadinti mistika. Jis tikrai kažką turi.
 
2003-ųjų Screamin‘ Eagle Softail Deuce
 
Šiame straipsnyje jūs turėsite galimybę susipažinti su variklių evoliucija, dabartiniais gaminamais motociklais ir perdarymu. Sekantį kartą, kai jūs sustosite šalia Harley-Davidson, jūs į jį pažiūrėsite visiškai kitomis akimis.
 
Prieš jums pradedant gilintis į Harley mistiką, jums reikia bazinių žinių bendrai apie motociklo sandarą ir veikimo principą.
 

Kas yra motociklas?



Jei pasakyti paprasčiausiai, motociklas yra dviratis su varikliu. Sugrįžus į Harley-Davidson istorijos pradžią, į 1903 m., pirmieji Harley buvo kaip tik tokie – dviračiai sustiprintu rėmu, kad būtų lengviau montuoti variklį. Odinis diržas perduodavo sukimą iš variklio į galinį ratą. Šie motociklai turėjo pedalus, taigi Jūs galėdavote juos minti, jei tik norėdavote. Stabdžiai buvo kaip parasto dviračio – minant pedalus atgal.
 
Pirmasis Harley-Davidson buvo ne kas kita kaip motorinis dviratis.
 
Originalus Harley-Davidson motociklas turėjo 405cm3 vieno cilindro variklį, aušinamą oru, su F formos vožtuvo sistema. Variklis svėrė apie 22 kg.
 
Dabartiniai motociklai nėra tokie panašūs į dviračius. Du ratai – tai vienintelis panašumas. Du veiksniai įtakojo motociklų tapimą tokiais dideliais, kokie jie yra šiandien:

1. Variklis vis didėjo, taigi motociklas didėjo atitinkamai, kad galėtų išlaikyti variklį. Didėjant motociklo masei, didėjo ir stiprėjo ratai ir padangos, rėmas, stabdžiai ir pan. Kuro bakas taip pat tapo didesnis.

2. Didėjant varikliams, motociklai tapo žymiai greitesni ir galėdavo nuvažiuoti vis didesnius atstumus. Dideli greičiai sąlygojo važiuoklės pasikeitimus. Vairuotojo komfortui ir saugumui atsirado amortizacijos sistemos, minkštos sėdynės, platesnės ir didesnės padangos.
 
Šių dienų motociklai turi tik užuominas buvusių motorinių dviračių.
 
Šis motociklas nėra Harley – tai Harley tipo savadarbis, maksimaliai apnuogintas kad išryškintų visas motociklo esmines dalis. Pavyzdžiui šis motociklas turi variklį ir perdavimo sistemą:
 
1450cm3 V-2 variklis
 
Nerūdijančio plieno išmetimo vamzdžiai išeina tiesiai iš cilindrų
 
Šiuo atveju tai 1450cm3, V-2 variklis. Cilindrai sujungti 45 laipsnių kampu. Išmetimo sistema – tai paprasčiausiai pora nerūdijančio plieno vamzdžių, sujungtų su cilindrų išmetimo angomis. Duslintuvo nėra.
 
6 laipsnių sekvencinė mechaninė pavarų dėžė yra iškart už variklio. Variklis perduoda sukimą nuo alkūninio veleno į pavarų dėžę per pirminę pavarą. Tada sukimas iš pavarų dėžės perduodamas į galinį ratą per galinę pavarą, kuri šiuo atveju yra grandinė kaip matoma paveiksle:
 
Pirminė pavara šiuo atveju platus guminis diržas, galutinė pavara – grandinė.
 
Visa variklio galia perduodama į šį ypač platų galinį ratą.
 
Čia taip pat matosi rėmo konstrukcija – akivaizdu, kad ji gali būti neįtikėtinai paprasta.
 
Šio motociklo rėmo konstrukcija paprasta dėka to, kad jo galinė dalis neturi amortizacijos.
 
Rėmas nėra keli sulenkti ir suvirinti vamzdžiai. Motociklas neturi amortizacijos gale, todėl vadinamas “hard tail”. Vienintelė amortizuojanti detalė šiame motocikle – priekinė šakė.
 
 
Galite pastebėti, kad priekinis ratas gerokai mažesnis už galinį. Priekyje tėra vienas stabdžių diskas. Priekinė šakė amortizuoja ir sugeria smūgius. Viršuje prie jos tvirtinasi vairas ir žibintas.
 
Iš tiesų šis motociklas nėra toks paprastas kaip Harley 1903 m., bet jis taip pat nėra pernelyg sudėtingas. Tai minimalistinė benzininė transporto priemonė. Taigi, palyginkime Harley su šiuo motociklu….
 

Harley ypatumai



Pradėkime nuo variklio. Čia pateikiami keli variklio požymiai:
• Iki 2001 m. Harley gamino išskirtinai V formos 45 laipsnių kampu sujungtus dviejų cilindrų variklius.
• Varikliai oru aušinami
• Varikliai turi vožtuvus cilindrų viršuje, valdomus paskirstymo velenėlio karteryje
• Naudojama “sauso karterio” tepimo sistema
• Stūmokliai turi didelę eiga, todėl varikliai yra žemų sūkių ir turi didelį sukimo momentą. Paprastai 5000 aps./min. yra maksimumas.
• Harley alkūninis velenas turi vieną švaistiklio kaklelį abiem švaistikliams.
 
Harley-Davidson šimtmečio jubiliejinė emblema
 
2001 m. Haley-Davidson žengė radikalų žingsnį. Variklis buvo pavadintas Revoliuciniu. Šis variklis taip pat V-2 bet cilindrai sujungti 60 laipsnių kampu, jis yra skysčiu aušinamas, turi 4 paskirstymo velenėlius ir yra didelių sūkių (9000 aps./min. maks.)
 
RevolutionTM variklis dabar naudojamas tik viename Harley modelyje – VSRC. Abu 2003 VSRCA V-RodTM (viršuje) ir 2002 VSRC sport turi RevolutionTM variklius.
 
Be variklio, Harley motociklai turi savą išvaizdą ir jausmą. Dėl didelių variklių, patys motociklai yra pakankamai dideli. Didžiausi Harley sveria netoli 450 kilogramų ir yra retro stiliaus.
 

Harley garsas



Nekyla abejonių, kad Harley-Davidson motociklai turi unikalų garsą, ypač jei pašalinti duslintuvai. Garsas kyla dėl unikalios variklio sandaros. Jei žinote, kaip dirba keturtaktis benzininis variklis, tai bus nesunku įsivaizduoti. Cilindre vyksta keturios fazės: įsiurbimas, suspaudimas, degimas ir išmetimas. Garsą sukelia dujos, išeinančios iš cilindro, kas įvyksta kas antrą alūninio veleno apsisukimą. Todėl garsas gaunamas maždaug toks: pop-pop-pop-pop – kiekvieno išmetimo ciklo. Kiekvienas “pop” girdimas kiekvieno išmetimo vožtuvo atsidarymo metu.

Dviejų cilindrų opoziciniame variklyje cilindrų ciklai sureguliuoti taip, kad jie dirba pakaitomis – išmetimas vyksta kiekvieno alkūninio veleno apsisukimo metu viename iš cilindrų. Tai atrodo logiška ir variklis atrodo subalansuotas. Kad tai įgyvendinti, alkūniniame velene yra du kakleliai kiekvienam iš švaistiklių pritvirtinti. Tvirtinimai yra išdėstyti 180 laipsnių kampu ant alkūninio veleno.

Harley variklis turi du cilindrus. Skirtumas yra tas, kad abu švaistikliai tvirtinami prie vieno kaklelio ant alkūninio veleno. Tokia V-2 variklio sandara sąlygoja tai, kad stūmokliai juda nelygiais intervalais. Vietoj to, kad kiekvienas cilindro ciklas vyktų kas 360 laipsnių, Harley variklis dirba kitaip:
• Uždegimas
• Uždegimas kitame cilindre ties 315 laipsnių
• 405 laipsnių pauzė
• Uždegimas
• Uždegimas kitame cilindre ties 315 laipsnių
• 405 laipsnių pauzė
ir ciklas teęsiasi.

Laisvais sūkiais dirbantis variklis skleidžia maždaug tokį garsą: pop-pop……pop-pop…..pop-pop. Tai ir yra unikalus Harley motociklo garsas.
 

Harley varikliai



Japonų variklių gamintojai pagamina po naują variklį beveik kiekvienais metais. Harley-Davidson dirba lyg kitokiu laiku. Tarp 1936 ir 2003 m. Harley-Davidson gamino ir tobulino tuos pačius V-2, 45 laipsnių, oru aušinamus variklius. 2001 m. Harley išleido visai naują variklį, bet vis dar V-2. Jei nežiūrėti kelių pirmų metų Harley istorijoje kada buvo eksperimentuojama, tai iš viso buvo tik 7 esminiai variklių pakeitimai.
 
Varikliai plokščia galva (Flathead) – gaminti nuo 1929 iki 1974. Plokščiagalviai neturėjo vožtuvų galvutės viršuje. Vietoj to, vožtuvai buvo išdėstyti lygiagrečiai su stūmokliu. Plokščiagalvio privalumas – paprastumas. Vožtuvams valdyti užtenka tik spyruoklės, o galvutėje tereikėjo skylės su sriegiu uždegimo žvakei. Tipiškas plokščiagalvis variklis buvo 742 cm3 ir turėjo apie 22 AG.
 
Krumpliagalvis variklis (Knucklehead) – gamintas nuo 1936 iki 1947 m. Jis buvo 990 cm3 ir 1200 cm3 ir turėjo 40-45 AG.

“Panhead” varikliai gaminti nuo 1948 iki 1965 nuo krumpliagalvių skyrėsi tik aliuminine galvute ir vidiniais tepalo kanalais (vietoj išorinių). Buvo 990 ir 1200 cm3 modifikacojos, su 50-55 AG.

“Shovelhead” varikliai buvo gaminami nuo 1966 iki 1985. Jie buvo 1200 cm3 ir turėjo 60 AG.

“Evolution” varikliai gaminti nuo 1984 iki 1999. Jų tūris 1340 cm3 o galia apie 70 AG. Bet Evolution 1340 jau nebegaminami. Sportster modeliai dabar komplektuojami su 1200 cm3 tūrio varikliais (gaminamais nuo 1986 iki dabar).

“Twin cam 88” varikliai pradėti gaminti 1999m. Pavadinimas Twin Cam atsirado dėl to, kad karteryje yra du velenėliai vožtuvams valdyti. Su 1450 cm3 darbiniu tūriu tai yra didžiausias Harley pagamintas variklis ir jo galia yra 80 AG. Tai oru aušinamas variklis, turintis vožtuvus galvutės viršuje, valdomus strypeliais. 88B variklio modifikacija buvo išleista 2000 m ir turėjo balansyrus ant alkūninio veleno kad sumažinti vibraciją.

Revolution varikliai buvo pradėti gaminti 2001 m. Šiuo metu Revolution varikliai montuojami į vieno modelio Harley motociklus – VSRC. Nors visi anksčiau paminėti varikliai yra didesne dalimi panašūs, tik turi kelis patobulinimus, bet Revolution variklis yra visiškai kitoks. Šis variklis yra skysčiu aušinamas, V kampas yra 60 laipsnių (ne 45). Jis turi 4 velenėlius (vietoj dviejų) ir kuro įpurškimo sistemą. Šis variklis mažesnis – tūris 1130 cm3. Jis turi kurkas trumpesnę eigą, leidžiančią pasiekti maksimalius 9000 aps./min. sūkius ir 115 AG.
 
RevolutionTM variklis
 
Copyright MyCorp © 2024
Hosted by uCoz