|
Lyderiai turbinų pasaulyje MTT (Marine Turbine Technologies) pagamino
maksimalaus pajėgumo naujausių technologijų prikimštą motociklą MTT
„Turbininį Superbaiką“. Audringai sutiktas Superbaikas yra pirmasis
pasaulyje legalus motociklas šioje klasėje su galinga turbina ir
skirtas gatvėms. Jis buvo pripažintas Guinness‘o rekordų knygoje kaip
„Galingiausias serijinei gamybai skirtas motociklas“ o taip pat ir
„Brangiausias serijinės gamybos motociklas“. Aprūpintas Rolls Royce
Allison dujų turbina šis superbaikas pademonstravo daugiau kaip 300 AG
jėgą „Dyno Jet200“ stende ir sumušė buvusį 363,2 km/h rekordą
užkeldamas kartelę iki 402,3 km/h |
|
|
|
Pristatant naujausias technologijas , motociklas buvo aprūpintas:
* Anglies pluošto aptakais;
* Gale įtaisyta kamera su LCD spalvotu ekranu prietaisų skydelyje;
* Priešais ir gale esančios erdvės stebėjimui skirtu radaru- detektoriumi su lazeriniu kodavimo –šifravimo įrenginiu;
* Vieno paspaudimo „protingu užvedimu“ ir t.t.
|
|
|
Šis motociklas jau spėjo suvaidinti ir viename filme. Tai Warner Brothers kompanijos išleistame filme „TORQUE“.
|
|
|
|
Taip pat vienas vyrų žurnalas savo skyrelyje „Perfect Stuff“ („Tobuli
daiktai“) jį pristato, kaip baimę įkvepiantį, pažangų, stebinančio
dizaino motociklą. Deja jo gamybos apimtis yra ganėtinai ribota – tik
penki vienetai per metus. Ir tai tik dar kartą parodo, kad šis
motociklas, tai revoliucija Superbike pasaulyje.
Važiuoti 230 kg sveriančiu motociklu aprūpintu turbininiu varikliu
kuris pakelia beveik 5 tonas sveriančius malunsparnius atrodo
neįtikėtina. Jay Leno yra vienas iš tų vairuotojų kuriems pavyko
patirti šį malonumą. Daugiau žmonių yra kilę į kosmosą negu vairavę šį
„reaktyvinį“ motociklą. Kol kas MTT (Marine Turbine Technologies)
pagamino tik ~10 šių motociklų ir jau keli užsakovai laukia eilėje.
|
|
|
Šis motociklas galintis išvystyti
~400km/h gali pasirodyti kaip vienas iš tų neįprastų motociklų, kurie
išvažiuoja tik kelis kartus per metus norėdami sulaukti „ooohhh“ ir
„ahhh“ iš žioplių, stovinčių pakelėse. Bet iš tiesų tai yra praktiškas
gatvėse legaliai važinėjantis motociklas, kuris gali būti komfortiškai
naudojamas kasdien. „Jis greičiausias motociklas pasaulyje, bet jį
vairuoti yra lengviau nei mopedą“ – sako Mark Ghiglieri, Portlando
gyventojas, vairuojantis šį monstrą.
Perkelk koją per motociklą, pasilenk į priekį, įsitverk rankenų ir
pasuk raktelį, norėdamas „įjungti“ motociklą. Paspausk užvedimo mygtuką
ir pažadink variklį, kuris pabunda su tokiu sūkuriniu riaumojimu, kad
apie rankenos pasukimą jau net nebesinori ir galvoti. Pasiekus 15 000
apsūkų, uždegiklis (Igniter) pradeda deginti kurą ir garsus švilpimas
pavirsta švelniu riaumojimu. Tachometrui pasiekus 23000 aps/min darbinę
eigą, variklis pradeda skleisti tokį garsą, kad nejučia aplinkiniai
pradeda dairytis nusileidžiančio malunsparnio.
|
|
|
|
|
Motociklas, galintis suteikti 5g pagreitį teturi dvi
pavaras, įgalinančias jį vairuoti lengviau nei 125 cm3 motocikliuką.
Trys dideli diskiniai stabdžiai effektyviai stabdo motociklą, o sankaba
lėtina variklio sukimąsi. Originaliai Y2K buvo suprojektuotas kaip
vienos pavaros motociklas, bet antra pavara buvo įdėta tam, kad
vairuotojui nereikėtų dažnai stabdinėti kamščiuose, į kuriuos būtent
dėl smalsių akių dabar papuole beveik visi šiuos motociklus turintys
vairuotojai.
Y2K Turbine Superbike gali važiuoti net 400 km/h greičiu. Juo važiavę žmonės teigia, kad:
“Jausmas toks, lyg Dievo ranka tave stumtų...”
|
|
|
|
Charakteristikos:
Modelis: MTT Y2K Turbine Superbike
Pagaminimo metai: 2003
Kategorija: Sportinis
Variklis ir transmisija
Variklis: Rolls Royce Allison
Variklio tipas: 250 serijos Dujų turbina
Kompresoriaus greitis 54000 RPM
Galia: 320.00 AG (233.6 kW)) @ 52000 RPM
Sukimo momentas: 576.30 Nm (58.8 kgf-m or 425.1 ft.lbs) @ 2000 RPM
Pavarų dėžė: 2-pavarų, automatinė
Matmenys
Sausas svoris: 226.8 kg (500.0 pounds)
Sėdynės aukštis: 800 mm (31.5 inches) (Jeigu reguliuojama, tai žemiausia padėtis)
Ratų bazė: 1727 mm (68.0 inches)
Važiuoklė ir gabaritai
Rėmo tipas: Aliuminio lydinys
Priekinio rato duomenys: 120/60-ZR17
Galinio rato duomenys: 200/50-ZR17
Priekiniai stabdžiai: Dviejų diskų
Priekinių stabdžių diametras: 320 mm (12.6 inches) 3x320 mm plaukiojanti sistema - 4 stumokliukų suportai, Brembo
Priekinės šakės: 55 mm "upside-down" tipo
Amortizatoriai: Reguliuojamas tepalinis-pneumatinis motoamortizatorius, Ohlins
Galiniai stabdžiai: Dvigubas diskas
Galinių stabdžių diametras: 320 mm (12.6 inches)
Greitis ir pagreitis:
Maksimalus greitis: 402.3 km/h (250.0 mph)
1/4 mylios (0.4 km) įveikia per: 9.800 sekundės
Galios/svorio santykis: 1.4109 AG/kg
Kiti duomenys:
Aptakai: Anglies pluošto
Pasvirimo kampas: 27o
Kuras: Dyzelis, žibalas
Kuro bako talpa: 34.00 litrai (8.98 galono)
Tepimas: sausas karteris/4 litrai turbininio tepalo
Sėdynė: Vienvietė arba dvivietė
Spalvinė gama: Be galo daug spalvų
Apytikslė kaina: $150 000 USD | |
|
|