Site menu
Search
Site friends
Our poll
Koks jūsų motociklo variklio darbinis tūris?
Total of answers: 477
Thursday, 2017-06-29, 6:57 PM
Welcome Guest | RSS
Main | Registration | Login
Apie Moto
Login form
Abu motociklai pradėti gaminti 70-ame dešimtmetyje, taciau ir dabar dar juos galime išvysti kelyje, tačiau kurį iš jų pasirinkti?

IŽ – Planeta Sport (toliau tekste „Sportas“, „PS“) buvo pradetas gaminti 1974 metais, praktiškai vienu metu kaip ir Jawa 350/634. Taigi tuometiniams motociklistams iškilo pasirinkimo dilema, del to, kuris geresnis, kildavo daug ginčų, diskusijų. Jeigu pas jawa ir buvo daug naujovių palyginus su senute (Jawa 350/360): dvigubas remas, dvieju kulokeliu priekiniai stabdžiai, 18 colių ratai ir atnaujintas variklis, o PS visiškai nepriminė įprastosios „Planetos“.
 
Amerikos rinkai?

Motocikle PS stebino ne tik jo sportiška išvaizda, bet eilė naujų konstrukcinių sprendimų: atskiro tepimo sistema, penkių kanalų cilindro prapūtimo sistema, variklio tvirtinimas ant guminių pagalvių, o ypač karbiuratorius ir sviesos prietaisai iš pačios Japonijos. Šiuo atžvilgiu Jawa iš Čekoslovakijos tiesiog “ilsėjosi”. O ypač sužinojus jog PS gamino eksportui ne į kokią bananų šalį, o į pačią Ameriką – ir kaip čia rimtam rokeriui nepagalvot apie tokio motociklo įsigyjimą?
 
Vagims ir prieš juos
 
Praėjo dešimtmečiai ir į madą įėjo motociklai su visiškai kitomis sėdėsenomis: pusiau gulomis – sportbaikai, atsitiesus nugara atgal su ištiestomis kojomis – čioperiai. Sėdėti tiesiai jau ne mada…

Kiekviename testuojamajame motocikle skirtinga sėdėsena. Pas Jawa vairuotojo pakojai savoj vietoje, palyginus su senute, pas kurią reikejo sulenkti kojas ties keliais. Vairas tapo platesnis, sėdynė – platesnė, tai patogu ilgoje kelionėje. Pas Ižą siauras bakas, aukštas, panašus į sportinį vairas ir nelabai patogi sėdynė – visa tai provokuoja sportiškam važiavimui.

Jawa pasirodė geriau pritaikyta kriminalinei padečiai Rusijoje: vairo kolonėlė ir sėdynė (po ja akumuliatorius) užsirakina. Pas Ižą – “imk – nenoriu”: paspaudei mygtuką ir sėdynė nusiima kartu su chromuotu sparnu, japonišku žibintu ir numeriu – ir kelias laisvas, prie tada deficitinio importinio akumuliatoriaus.
 
Jeigu užvesi...

Variklių charakteriai skyrėsi jau užkuriant. Galvoje sukasi frazė “kuriasi iš pusė apsisukimo” kurią tiksliai atitiko Jawa. Pas PS gi atvirkščiai: jam nepadeda net garsusis Mikuni. Kiek įvyko traumų pėdų, kiek buvo suplėšyta batų bandant užkurti šį sportišką motociklą! Tuo laiku Sportai pralošdavo būtent dėl apsunkinto užvedimo. Tačiau užvedus – lygių jam pagal įsibėgėjimo dinamiką ir max greitį visoje SSRS nebuvo. Greitis tvarkingo ir sureguliuoto sporto (su Mikuni) realiai pasiekdavo 140 km/h ribą, kai tuo metu Jawa geriausiu atveju pasiekdavo 120-125 km/h. Žymiai galingesnes charakteristikas sąlygojo 30 kg masės skirtumas, t.y. sportas lengvesnis tiek, o variklis galingesnis 10 AG.
 
Mūsų testuojamų motociklų, kurie jau pravažiavę ~ 45000 km, maksimalus greitis nukritęs apie 20km/h. Metam bėgant ižas tapo ne toks užsispyres užvedant, nors posakio “kuriasi iš pusė apsisukimo” vistik nepritaikysi, kur jawa visiškas autoritetas.
 
Charakterių skirtumas motociklų jaučiasi jau po poros metrų važiavimo. Važiuojant su Jawa jaučiamas malonumas: motociklas puikiai “stovi”, ant blogos kelio dangos motociklo pakaba suteikia plastiškumo judėjimui, variklis traukiantis ir bendrai sakant dinamiškas, nors važiuojant 4 pavara, įsibėgėjimas nuo 60 km/h iki 80 km/h sunkus. Sportas žymiai daugiau gali, bet pasekmė – važiavimas ant vieno rato, o esant vienam, ilgam ir žemai sumontuotam duslintuvui visad viena – pilna burna žemių. Pas Jawa visuomet puikiai suveikdavo “apsauga” – duslintuvai, kurie remdavosi į kelio dangą ir neleisdavo apsiversti. Tiesa, su jawa, be sankabos išjungimo, esant pilnam gazui – ant vieno rato nepavažiuosi. O ant sporto lengvai – užtenka staigiai pasukti gazo rankenėlę.
 
Jawa: dvelksmas iš praeities
 
su senutes varikliu, naujasis neįpatingai pasikeitė. Tie patys špižiniai cilindrai, tik daugiau kvadratiniai, ilgaeigis variklis su dviejų kanalų prapūtimu, silpnai pasiduodantis forsavimui. Tačiau vibracijos nepatirsi visame dvieju cilindru variklio darbo diapozone. Kita silpna jawos vieta – generatorius gaminantis nuolatinę srovę (dinama) ir dar senos konstrukcijos, kurio galingumas 75 W (prie 6 V). Taigi esant mažiems apsisukimams, tokio generatoriaus galingumo nepakanka. O ypač šiais laikais kai, pagal KET, važiuojant reikia įsijungti artimąsias sviesas
 
Kitas reikalas su elektra sporte: trijų fazių, 12 V kintamos srovės geratorius, kurio galingumas siekia 100 W ir elektroninis komutatorius.

Tačiau pakabos sporto buvo prastesnes nei jawos, nors ir eiga vienoda. Kas dar įskaitant mažiau komfortišką sėdynę su padidinta viencilindrio variklio vibracija nesuteikia malonumo ilgoje kelionėje. Nejaukiai pasijaučia ant sporto ir keleivis, kai ant jawos jam skirta zymiai daugiau dėmesio.
 
Kiekvienam savo

Taigi, kuris motociklas geriau? – paklaus išmuštas iš vėžių skaitytojas. Lyg ir “mūsų” pagal visus parametrus aplenkia jawa.

Atvirai sakant, šiandien, kai yra pasirinkimas kažką kitą, nei vienas, nei kitas netinka aštriam važiavimui. Bet jeigu rinktis iš šių dviejų – sportas labiau tinkamas “draskymuisi”. Jawa – ramiam važinėjimui ir žiūrint pagal detalių pasiūlą, ji pralenkia sportą. Daugelis motociklistų laiko netgi daugiau pasisekusiu modeliu, palyginus su naujesneiu 638 modeliu.
 
Atsarginės dalys

Sunkiausia rasti Jawai naujus cilindrus. Stumokliai, žiedai, alkuninis velenas tinka ir nuo senutės, kaip ir sankabos diskai, plunksnos, priekinės sakės. Pavarų dėžė (su dažnai lūžtančiu strypeliu), galinio stabdžio trosas, stabdžių kaladėlės, žvaigždutės, amortizatorius, sviesos prietaisus ir įtaisus galima paimti iš naujesnes 638 Jawos. Padangos tų pačių išmatavimų, kaip ir pas Ižus. Tačiau 6V elektros instaliacija – ne dovana, o sumontuot 12V ne taip paprasta.

Savu laiku Jawų į Rusiją atvežė apie pora milijonų, atsarginės detalės gaminamos gamyklose ir „garažėliuose“. Vartotojo užduotis – „neužsirauti“ ant padirbtos detalės.
 
Su detalėmis sportui situacija prastesnė: didžioji jų dalis – konstruktyvinis ekskliuzyvas. Detalių galima pamėginti paieškoti motociklų sporto klubuose (buvo naudojami iž – K15 ir daugiadienis iž – M15). Nuo paprastų planetų tiks tik pavarų dėžė ir grandinė, o iš paskutinių Tūlos motociklų galima pritaikyti priekinės šakės detales. Nepaprasta gauti ir priekinę padangą, kurios išmatavimai 3.00 – 19”. Gimtasis generatorius ir uždegimo sistema pakankamai patvari, o jeigu iškilo butinybė, galima lengvai pakeisti elektronika iš Vosxodo.
 
Savitumo ženklai

Nereikia labai saugotis įsigyjant PS ir Jawa pirmųjų partijų – jų techninės savybės ir pagaminimo kokybė buvo auksčiau, negu vėlesnėse. Pirmųjų sportų ženklai – atskira tepimo sistema, Mikuni karbiuratorius, japoniški sviesos įtaisai, tiesus duslintuvas, variklio tvirtinimas panaudojant gumines pagalves. Pirmosios Jawos skyrėsi vyšniniu atspalviu, spidometras priekinėje faroje. Pačiose pirmose Jawose galima sutikti vos išemptas cilindrų briaunas į priekį, įpresuotus tepimo taškus alkuniniui velenui, automatinės sankabos šakutės nebuvimas ir atvirkščias pavarų perjungimas.
Copyright MyCorp © 2017
Hosted by uCoz